Catharsis


Când lumea-și pierde conturul,
Și ochii se închid, 
Atenția face înconjurul 
Lumii interioare, prin vid. 

Cosmosul întunecat,
Din care pândesc umbre îngândurate, 
Ca absorbit a alunecat
Spre alte galaxii îndepărtate. 

Departe de sine, 
De centrul în jurul căruia gravitez, 
Mă găsesc pe mine, 
Străduindu-mă să mă (con)centrez.

Mă frustrez, 
Energia mi se scurge printre degetele minții, 
Mă îngrijorez, 
Energia îmi sculptează încruntarea frunții. 

Mă podidesc lacrimile, 
Tristețea erupe dintr-un vulcan imprevizibil, 
Sfioasă îi transcend culmile,
Pășesc ușurată pe tărâmul invizibil.

Din neant mă nasc, 
În neant mă întorc metamorfozată, 
Inima mi-e ca un vreasc, 
Își va găsi izvorul de iubire vreodată? 

Tu, inimă, ce bați întru speranță, 
Tu, minte, ce te legeni în balanță,
Tu, trup, ce trăiești pentru mine, 
Nu mă mai pot abține, 
Să nu vă spun ce mă apasă...

Ceața deasă, 
Bezna crasă, 
Confuzia contagioasă,
Furia furioasă...

De ce nu pot vedea lumina ce mă alină?
De ce nu pot avea un cer senin?
Potecile pădurilor mele suspină, 
Viperele-mi sunt pline de venin.

Poienile îmi sunt împânzite, 
Cu plase de păianjen vechi, 
Luna și stelele sunt obosite, 
Să îmi tot șoptească în urechi.

Trecut-a multă vreme de când cuiburile au fost părăsite, 
De când zânele bune au fost izgonite, 
De când iubirea nu mai domnește peste întuneric, 
Uitate sunt timpurile când sufletul meu era un meleag feeric.

Venit-au războaiele și conflictele ursuze, 
Fugit-au departe-n adâncuri îngrozitele muze, 
Obuze încărcate cu ghiulele grele, 
Pădurea a fost asaltată de gurile rele.

”Nu faci destul, atât nu e bine”,
”Uite, oamenii ăia cunosc mai multe decât tine”,
”Nu ești bună de nimic, lasă-te și du-te”,
Implor milă, dar cine să mă asculte?

Inima codrului e stearpă, 
Năvălitorii i-au ars orice credință,
Din tot ce a fost, a mai rămas doar o aripă, 
Ce se zbate la pământ, curpinsă de neputință.

Aer... ușor, hrănitor, plutitor, 
Foc... pasional, fierbinte, mistuitor,
Apă... vindecătoare, viață, detașare, 
Pământ... naștere, moarte, iertare. 


Image sources: 1. https://www.deviantart.com/harkale-linai/art/The-Diva-makes-her-entrance-800250731
                         2. https://www.deviantart.com/harkale-linai/art/Star-Sower-814802015



Comentarii

Popular Posts

Oversharing

T1/2

Aici și acum...